 |
www.passatb4.fora.pl Forum Internetowe poświęcone Volkswagenowi Passatowi B4/Przejściowka/Uśmiech/1993-1996
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pannonia
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:34, 11 Wrz 2006 Temat postu: co najlepiej wymienić po kupnie B4 1,9TDi |
|
|
Wtam!
Mam pytanie - co należy wymienić po kupnie by było ok. Niedawno kupiłem Paska B4 1,9TDi 95' i chcę go doprowadzić do porządku.
Przebieg ~150tys.
Napewno pasek rozrządu i pewnie napinacz(e?) i coś jeszcze przy rozrządzie?
olej sil. i skrz. b., Płyn ukł. chłodzenia, filtry (mam jeszcze amory przód do wymiany i klocki)
Czy płyn hamulcowy i olej do wspomagania.
Odnośnie amorów i oleju silnikowego - to już się doczytałem. (podobno przy takim przebiegu to półsynt. olej mobil super S 10W40), czy ktoś testował środki czyszczące silnika do oleju przed wymianą - nie jest to groźne dla silnika?
Klima trochę słabo chłodzi więc też pewnie się przyda tam zaglądnąć.
Jakie firmy i rodzaje polecacie?
(to jest mój pierwszy TDi ale narazie jestem zadowolony, ale może być jeszcze lepiej )
Na co zwrócić uwagę i co jest jeszcze ważne by sprawdzić lub wymienić?
Czy prawdą jest by nie wyłączać od razu silnika by się schłodziła turbina (na razie tak robię)
Sorry że tak wiele pytań na raz, ale lepiej 3X zapytać niż raz spie(....)ić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mic
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 7:00, 12 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
a'propos turbiny - ja też zanim wyłączę silnik, to chwilę chłodzę turbinę. A właściwie to robię to tak, że jak dojeżdżam do celu, to ostatnie 2 minuty jazdy jadę spokojnie i nie przekraczam 2000 obrotów/min. I turbinka się spokojnie ochładza.
Oleju do wspomagania nie ruszałem, a płyn chłodniczy to sobie sprawdź w serwisie, czy jeszcze jest dobry.
Filtry na pewno warto wymienić - a na pewno filtr powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: Wto 8:54, 12 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego co się zdążylem zorientować to oleju w skrzyni sie nie wymienia, chyba ze masz automat. Nie wymienia się też płynu do wspomagania. Chyba, że koniecznie będziesz chciał. Może warto byłoby wymienić resztę pasków- wspomaganie i od chłodzenia. Można obejrzeć się też elementy eksploatacyjne w zawieszeniu i układzie kierowniczym - sworznie w wahaczach, końcówki drążków, łączniki stabilizatora- jak są dobre to wiadomo, nie ma co wymieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radziecky
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Falenica
|
Wysłany: Wto 11:23, 12 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Z tym schładzaniem turbiny to robie podobie tylko że dojeżdzam do celu normalnie beż żadnych ograniczeń (jeżdzę raczej spokojnie). Po dojechaniu do celu czekam tak do 20 sek.(wyłączenie świateł, przewentylowanie klimy, bo przy dużej rużnicy temperatur po wyłączeniu silnika na wymienniku skrapla się woda, tak że 1 km przed celem jest lepiej wyłączyć klime i zostawić wiatrak by się troche ogrzała ) Przecież turbina załącza się około 2000 z haczykiem i raczej dla mnie ważniejsze jest ciśnienie oleju na łożyskach ślizgowych ale temperatura też jest ważna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pedro's
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:57, 12 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
tak jak pisze Adam, wymienic wszystko co juz jest wyeksplatowane w zawieszeniu, do tego wymienic opony jezeli sa starte, filtry wszystkie(powietrza, kabinowy, paliwowy) dobić klime i wtedy bedzie jeszcze bardzo długo sluzyl passacik, najlepiej wymienic wszystko na poczatku a potem przez dlugi czas miec spokoj Nie chodzi o schladzanie turba lecz o smarowanie do konca, bo jezeli wylaczymy od razu silnik to nie ma cisnienia oleju a turbo sie kreci na sucho, w prasie motoryzacyjnej pisza ze trzeba odczekac od 20 s do 3 min
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pannonia
Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:13, 12 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A jak jest z tym dobijaniem klimy - tam jest ten gaz i pewnie musi być jakiś olej w obiegu by smarować sprężarkę. Olej przecież ulega zużyciu więc pewnie powinno się go wymienaić - czy to jest przy okazji napełniania, czy jakoś osobno
A co do oleju w sklrzyni to ostatnio ciężej wchodzi 3 i 5 bieg, czy to może być od oleju?
Co mnie jeszcze zastanawia to wydaje mi się że jak jest klima to powinny być 2 wentylatory - 1 chodzi cały czas po włączeniu klimy (przynajmniej tak jest w innych autach) a u mnie jest jeden i włącza się dopiero jak silnik się dobrze nagrzeje.
jaką temperaturę powinien trzymać termostat, bo mam ~70 C dopiero jak postoję w korkach to wzrasta na ~80 C. widziałem 2 rodzaje zdaje się na 82 i 85 C - jaki powinien być w TDi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mic
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 7:16, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
a'propos temperatury - mam to samo - cały czas wskazuje 70 st C, a jak się mocno nagrzeje do dochodzi do 85 st C. Myslę że albo termostat cały czas jest otwarty, albo jest czujnik z przekłamaniem około 20 st C.
jak znajdę czas to rozkręcę toto
poszukaj inne tematy na tym forum odnośnie termostatów i temperatury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pedro's
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:06, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
ja tez tak mialem z temperatura. po wymianie termostatu trzyma mi caly czas 90 stopni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyba
Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:40, 12 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Koledzy przy wymianie paska rozrządu dobrze jest tez wymienić (pfofilaktycznie nawet) pompę wody - to nieduzy koszt (100-150zł) a potem nie ma problemu z rozkręcaniem wszystkiego od początku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|