Forum www.passatb4.fora.pl Strona Główna www.passatb4.fora.pl
Forum Internetowe poświęcone Volkswagenowi Passatowi B4/Przejściowka/Uśmiech/1993-1996
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

co najlepiej wymienić po kupnie B4 1,9TDi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.passatb4.fora.pl Strona Główna -> PORADY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pannonia




Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:34, 11 Wrz 2006    Temat postu: co najlepiej wymienić po kupnie B4 1,9TDi

Wtam!
Mam pytanie - co należy wymienić po kupnie by było ok. Niedawno kupiłem Paska B4 1,9TDi 95' i chcę go doprowadzić do porządku.
Przebieg ~150tys.

Napewno pasek rozrządu i pewnie napinacz(e?) i coś jeszcze przy rozrządzie?
olej sil. i skrz. b., Płyn ukł. chłodzenia, filtry (mam jeszcze amory przód do wymiany i klocki)
Czy płyn hamulcowy i olej do wspomagania.

Odnośnie amorów i oleju silnikowego - to już się doczytałem. (podobno przy takim przebiegu to półsynt. olej mobil super S 10W40), czy ktoś testował środki czyszczące silnika do oleju przed wymianą - nie jest to groźne dla silnika?

Klima trochę słabo chłodzi więc też pewnie się przyda tam zaglądnąć.

Jakie firmy i rodzaje polecacie?

(to jest mój pierwszy TDi ale narazie jestem zadowolony, ale może być jeszcze lepiej Smile )

Na co zwrócić uwagę i co jest jeszcze ważne by sprawdzić lub wymienić?

Czy prawdą jest by nie wyłączać od razu silnika by się schłodziła turbina (na razie tak robię)
Sorry że tak wiele pytań na raz, ale lepiej 3X zapytać niż raz spie(....)ić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mic




Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 7:00, 12 Wrz 2006    Temat postu:

a'propos turbiny - ja też zanim wyłączę silnik, to chwilę chłodzę turbinę. A właściwie to robię to tak, że jak dojeżdżam do celu, to ostatnie 2 minuty jazdy jadę spokojnie i nie przekraczam 2000 obrotów/min. I turbinka się spokojnie ochładza.
Oleju do wspomagania nie ruszałem, a płyn chłodniczy to sobie sprawdź w serwisie, czy jeszcze jest dobry.
Filtry na pewno warto wymienić - a na pewno filtr powietrza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam




Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 8:54, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Z tego co się zdążylem zorientować to oleju w skrzyni sie nie wymienia, chyba ze masz automat. Nie wymienia się też płynu do wspomagania. Chyba, że koniecznie będziesz chciał. Może warto byłoby wymienić resztę pasków- wspomaganie i od chłodzenia. Można obejrzeć się też elementy eksploatacyjne w zawieszeniu i układzie kierowniczym - sworznie w wahaczach, końcówki drążków, łączniki stabilizatora- jak są dobre to wiadomo, nie ma co wymieniać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radziecky




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Falenica

PostWysłany: Wto 11:23, 12 Wrz 2006    Temat postu:

Z tym schładzaniem turbiny to robie podobie tylko że dojeżdzam do celu normalnie beż żadnych ograniczeń (jeżdzę raczej spokojnie). Po dojechaniu do celu czekam tak do 20 sek.(wyłączenie świateł, przewentylowanie klimy, bo przy dużej rużnicy temperatur po wyłączeniu silnika na wymienniku skrapla się woda, tak że 1 km przed celem jest lepiej wyłączyć klime i zostawić wiatrak by się troche ogrzała ) Przecież turbina załącza się około 2000 z haczykiem i raczej dla mnie ważniejsze jest ciśnienie oleju na łożyskach ślizgowych ale temperatura też jest ważna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pedro's




Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:57, 12 Wrz 2006    Temat postu:

tak jak pisze Adam, wymienic wszystko co juz jest wyeksplatowane w zawieszeniu, do tego wymienic opony jezeli sa starte, filtry wszystkie(powietrza, kabinowy, paliwowy) dobić klime i wtedy bedzie jeszcze bardzo długo sluzyl passacik, najlepiej wymienic wszystko na poczatku a potem przez dlugi czas miec spokoj Wink Nie chodzi o schladzanie turba lecz o smarowanie do konca, bo jezeli wylaczymy od razu silnik to nie ma cisnienia oleju a turbo sie kreci na sucho, w prasie motoryzacyjnej pisza ze trzeba odczekac od 20 s do 3 min Wink


    Post został pochwalony 0 razy
    Powrót do góry
    Zobacz profil autora
    Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
    Autor Wiadomość
    pannonia




    Dołączył: 29 Sie 2006
    Posty: 35
    Przeczytał: 0 tematów

    Ostrzeżeń: 0/3

    PostWysłany: Wto 20:13, 12 Wrz 2006    Temat postu:

    A jak jest z tym dobijaniem klimy - tam jest ten gaz i pewnie musi być jakiś olej w obiegu by smarować sprężarkę. Olej przecież ulega zużyciu więc pewnie powinno się go wymienaić - czy to jest przy okazji napełniania, czy jakoś osobno Rolling Eyes
    A co do oleju w sklrzyni to ostatnio ciężej wchodzi 3 i 5 bieg, czy to może być od oleju?
    Co mnie jeszcze zastanawia to wydaje mi się że jak jest klima to powinny być 2 wentylatory - 1 chodzi cały czas po włączeniu klimy (przynajmniej tak jest w innych autach) a u mnie jest jeden i włącza się dopiero jak silnik się dobrze nagrzeje.
    jaką temperaturę powinien trzymać termostat, bo mam ~70 C dopiero jak postoję w korkach to wzrasta na ~80 C. widziałem 2 rodzaje zdaje się na 82 i 85 C - jaki powinien być w TDi ?


    Post został pochwalony 0 razy
    Powrót do góry
    Zobacz profil autora
    Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
    Autor Wiadomość
    mic




    Dołączył: 23 Maj 2006
    Posty: 129
    Przeczytał: 0 tematów

    Ostrzeżeń: 0/3
    Skąd: Kraków

    PostWysłany: Śro 7:16, 13 Wrz 2006    Temat postu:

    a'propos temperatury - mam to samo - cały czas wskazuje 70 st C, a jak się mocno nagrzeje do dochodzi do 85 st C. Myslę że albo termostat cały czas jest otwarty, albo jest czujnik z przekłamaniem około 20 st C.
    jak znajdę czas to rozkręcę toto
    poszukaj inne tematy na tym forum odnośnie termostatów i temperatury


    Post został pochwalony 0 razy
    Powrót do góry
    Zobacz profil autora
    Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
    Autor Wiadomość
    Pedro's




    Dołączył: 04 Cze 2006
    Posty: 221
    Przeczytał: 0 tematów

    Ostrzeżeń: 0/3

    PostWysłany: Śro 18:06, 13 Wrz 2006    Temat postu:

    ja tez tak mialem z temperatura. po wymianie termostatu trzyma mi caly czas 90 stopni Wink

    Post został pochwalony 0 razy
    Powrót do góry
    Zobacz profil autora
    Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
    Autor Wiadomość
    cyba




    Dołączył: 12 Sty 2007
    Posty: 178
    Przeczytał: 0 tematów

    Ostrzeżeń: 0/3
    Skąd: Warszawa

    PostWysłany: Pią 12:40, 12 Sty 2007    Temat postu:

    Koledzy przy wymianie paska rozrządu dobrze jest tez wymienić (pfofilaktycznie nawet) pompę wody - to nieduzy koszt (100-150zł) a potem nie ma problemu z rozkręcaniem wszystkiego od początku.

    Post został pochwalony 0 razy
    Powrót do góry
    Zobacz profil autora
    Wyświetl posty z ostatnich:   
    Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.passatb4.fora.pl Strona Główna -> PORADY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
    Strona 1 z 1

     
    Skocz do:  
    Nie możesz pisać nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz głosować w ankietach

    fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
    Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
    Regulamin