Forum www.passatb4.fora.pl Strona Główna www.passatb4.fora.pl
Forum Internetowe poświęcone Volkswagenowi Passatowi B4/Przejściowka/Uśmiech/1993-1996
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

gdzie sie spr. olej w skrzyni biegow

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.passatb4.fora.pl Strona Główna -> PORADY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pit3030




Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:58, 26 Maj 2010    Temat postu: gdzie sie spr. olej w skrzyni biegow

Koledzy mam pytanie gdzie sie sprawdza stan oleju w skrzyni biegów? Bo ostatnio mi zaczeły ciezko biegi wchodzic. A mam passata 1.9 tdi 90km.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pit3030 dnia Śro 20:01, 26 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzik




Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 21:34, 26 Maj 2010    Temat postu:

W korpusie skrzyni masz 2 spore śruby na klucz ampulowy (sześciokąt) Jedna jest od dołu (spustowa), druga, w przypadku mojego 2.0, od przodu samochodu w okolicy gratów od sprzęgła. Silnik powinien być zimny, najlepiej po nocy stania w garażu odkręć tą od przodu ostrożnie i jeżeli olej pojawi się w otworze to poziom jest ok, jeżeli nie włóż palec i jeżeli wyczujesz ciut niżej od otworu olej to też jest git. ALE POZIOM TO NIE WSZYSTKO!!! Weź chusteczkę chigieniczną i kapnij olejem na nią i dokładnie się przypatrz. Jeżeli jest jednorodny, nie ma czarnych plamek lub jest ich niewiele i są małe i rzadsza część wsiąkająca momentalnie w chusteczkę na krawędziach stworzy mały pierścień wokół kropli to jest dobry. Znając życie cały olej jest czarny i przepracowany i nadaje się do konserwacji gracek babci, zalecam wymianę. Spójrz czy nie ma wycieków na simeringach przy wyjściu półosi, czy skrzynia jest sucha (nie liczę wycieków z silnika). CIĘŻKO CHODZĄCE BIEGI MOGĄ BYĆ OZNAKĄ ZUŻYCIA ELEMENTÓW PRZY DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW!! O tym też należy pamiętać. Wejdź pod spód i niech ktoś pokolei wrzuca begi i porusza wajchą na zgaszonym ofc. A ty słuchaj i patrz, nawet przytrzymaj w miarę możliwości elementy od dołu by zlokalizować miejsce luzu. Inną sprawą jest sprzęgło ale tu występowały by też inne sygnały śladowe. Uf się rozpisałem, powodzenia.[/b]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.passatb4.fora.pl Strona Główna -> PORADY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin