Dzik
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Śro 21:34, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
W korpusie skrzyni masz 2 spore śruby na klucz ampulowy (sześciokąt) Jedna jest od dołu (spustowa), druga, w przypadku mojego 2.0, od przodu samochodu w okolicy gratów od sprzęgła. Silnik powinien być zimny, najlepiej po nocy stania w garażu odkręć tą od przodu ostrożnie i jeżeli olej pojawi się w otworze to poziom jest ok, jeżeli nie włóż palec i jeżeli wyczujesz ciut niżej od otworu olej to też jest git. ALE POZIOM TO NIE WSZYSTKO!!! Weź chusteczkę chigieniczną i kapnij olejem na nią i dokładnie się przypatrz. Jeżeli jest jednorodny, nie ma czarnych plamek lub jest ich niewiele i są małe i rzadsza część wsiąkająca momentalnie w chusteczkę na krawędziach stworzy mały pierścień wokół kropli to jest dobry. Znając życie cały olej jest czarny i przepracowany i nadaje się do konserwacji gracek babci, zalecam wymianę. Spójrz czy nie ma wycieków na simeringach przy wyjściu półosi, czy skrzynia jest sucha (nie liczę wycieków z silnika). CIĘŻKO CHODZĄCE BIEGI MOGĄ BYĆ OZNAKĄ ZUŻYCIA ELEMENTÓW PRZY DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW!! O tym też należy pamiętać. Wejdź pod spód i niech ktoś pokolei wrzuca begi i porusza wajchą na zgaszonym ofc. A ty słuchaj i patrz, nawet przytrzymaj w miarę możliwości elementy od dołu by zlokalizować miejsce luzu. Inną sprawą jest sprzęgło ale tu występowały by też inne sygnały śladowe. Uf się rozpisałem, powodzenia.[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|