Forum www.passatb4.fora.pl Strona Główna www.passatb4.fora.pl
Forum Internetowe poświęcone Volkswagenowi Passatowi B4/Przejściowka/Uśmiech/1993-1996
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lampka oleju sygnalizuje spadek ciśnienia oleju.Dlaczego?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.passatb4.fora.pl Strona Główna -> PORADY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golon




Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 20:34, 02 Maj 2006    Temat postu:

Masz problem,jest to typowy objaw w silniku o bardzo dużym przebiegu czyli wypracowanym.Po rozgrzaniu olej robi się żadszy na wolnych obrotach wydajność pompy jest mniejsza,olej wycieka w większej ilości na lużnych panewkach i do czujnika ciśnienia dochodzi za małe ciśnienie.Po wejściu na wyższe obroty wzrasta wydajność pompy i uzupełnia ubytki na tyle że do czujnika ciśnienia dochodzi odpowiednie ciśnienie.A teraz troszkę optymizmu,sprawdż czujnik ciśnienia[włuż inny i zobacz czy objawy będą takie same ]to on może być uszkodzony i zaniżać ciśnienie.W warunkach warsztatowych w miejsce czujnika wkręca się czujnik zegarowy i sprawdza ciśnienie.Na rozgrzanym silniku [temp. płynu chłodzącego 80st C]przy 2000obr.powinno być co najmniej0,4Mpa [4at.]Morze być też przyblokowawany zawór przelewowy pompy lub wypracowana pompa ale to już wymaga zdjęcia miski olejowej i sprawdzenia.Nie wiem na jakim oleju jeżdzisz jeżeli nie jest to wina czujnika dorażnie może pomuc zastosowanie oleju o większej lepkości np.20W50.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek f




Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:02, 06 Maj 2006    Temat postu:

hej! Ja też nie mam pojęcia co to może być. u mnie dochodzi jeszcze plucie olejem z rury wydechowej. może to będą gumki na zaworach?? co ty na to?? taka migająca kontrolka i sygnał dźwiękowy troche może przestraszyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek f




Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:38, 06 Maj 2006    Temat postu:

to że ciśnienie jest ok, to nic nie znaczy. najprwdopodobniej będą to te gumki na zaworach. już ktoś wyżej tłumaczył, że ciśnienie w trakcie jazdy jest inne i gumeczki mogą przepuszczać olej (tak działo się u kolegi w B3) tyle, że powinno sie to objawiać także poprzez dość widoczną chmurę dymu z rury po dłuższym czasie stania ( przy zimnym silniku) pozdrawiam i czekam na jakieś inne propozycje. może uda nam rozwiązać ten problem!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fox




Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:43, 08 Maj 2006    Temat postu:

gumki nie , może zawór na pompie oleju się zacina?
CO WY NA TO? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golon




Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 14:59, 08 Maj 2006    Temat postu:

Uszczelniacze zaworów mają wpływ na spalanie oleju a na ciśnienie i kontrolkę żadnego.Czy sprawdzałeś czujnik ciśnienia on przy dobrym ciśnieniu może wysyłać złą "wiadomość" do kontrolki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fox




Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:19, 18 Kwi 2007    Temat postu: migająca kontrolka ciśnienia oleju

Zbadałem ciśnienia, wymieniłem czujniki, olej zmieniłem na 10W/4OW Wymieniłem pompę oleju. Zaworek przy pompie się zacinał. Jest w 80% lepiej Laughing . Sygnalizuje mi kontrolka dopiero jak na autostradzie jadę na wysokich obrotach i np. dam na chwilę na jałowy bieg. Wtedy dodaję trochę gazu i milknie alarm. Jednak dalej mnie to dręczy.Brak komfortu.
Zrobiłem tak już 20000 km
Może jeszcze jakieś porady! Proszę!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.passatb4.fora.pl Strona Główna -> PORADY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin